Jump to content

Photo

Hilo mágico! - Magic thread!

• Please log in to reply
94 replies to this topic

#1 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 27 January 2012 - 11:32 AM

Saludos, bueno este hilo es bien sencillo, solo tenéis que dejar una fotografía y la intentaré mejorara, y si os apetece explicaré un poco los pasos que se llevan para conseguirlo.

DEJA UNA FOTO AQUÍ!!

Greetings, very easy! leave a photo here and I will try to improve it with some processing, and discuss the steps for these optimizacions.

LEAVE A PHOTO HERE!!

Posted Image

#2 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 27 January 2012 - 11:42 AM

Como ejemplo os pongo este pequeño retoque que he hecho con el flipante perro de Jah, espero que os guste!

As an example I put this process with the amazing Jah,s dog, I hope you like it!

Foto tomada de este hilo; photos from this thread; http://www.strainhun...ts/page__st__20

Posted Image

Posted Image

#3 Romeu9

Romeu9

Rom, from a Paradise called Portugal.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 2,414 posts

User's Awards

Posted 27 January 2012 - 12:16 PM

I hope this one is a good one for you Mr.X, its a close-up of a White Lemon bud ^_^

Gracias!!

Attached Files

Posted ImagePosted Image

#4 Dust

Dust

Half mod half lion

• Administrators
  • 16,477 posts
  • LocationHere and There ^^

Posted 27 January 2012 - 12:28 PM

Hmmmm very good idea man!! can't wait to see some of your tips!

A friend gave me his Reflex Canon 60D for the weekend, do you have any good advice too give me to take nice macros, what should i be careful too on settings? I guess setting your camera the right way is first step for magical pictures :D

"When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy". They told me I didn't understand the assignment, and I told them they didn't understand life...." John Lennon

#5 Milmaker

Milmaker

Members

• Member11
  • PipPipPip
  • 477 posts
  • LocationI don't know

Posted 27 January 2012 - 12:37 PM

Fantastic X,is a very good idea.

Upload a photo in this thread for the finishing touches you ;)

Greetings

Posted Image

#6 jah2110

jah2110

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 232 posts
  • Locationfind me sky-map.org 19 25 12-89 46 03

Posted 27 January 2012 - 12:58 PM

wow mr!! una locura como dejas las fotos compi, como haces? yo las tomo con una canon eos10d, no las retoco manualmente, solo el automático para poder subirlas a igmur, que las baja de tamaño y les saca un poco el quemado del flash... que programa usas? la foto mejoro un 100% eres un crack con el tema de las fotos compi. saludos

#7 franco

franco

Administrators

• Administrators
  • 734 posts

Posted 27 January 2012 - 01:16 PM

Strain Hunters Jamaica

#8 Fran.gh

Fran.gh

Staff

• Moderators
  • 1,764 posts
  • LocationConcrete Jungle

Posted 27 January 2012 - 07:35 PM

Muy bueno Mr.X !!! :)
Fran.
GHSC

Posted Image

#9 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 02 February 2012 - 10:34 AM

Muchas gracias amigos, la idea es un poco ir buscando pequeños detalles que mejoran las fotos, yo para procesar utilizo para casi todo el Ps5, bueno he procesado un poco la de Romeu9, que ya es una buena foto así que no hay mucho que hacerle mas, desde mi punto de vista corregir un poco la dominante calida, aplicar un poco de enfoque, y centrar la luz en el motivo. En el caso de la del perro era mas sencillo corregir porque era un problema de ajustar curvas y en seguida se recupero la foto.
Me alegro de verte Franco ahora estoy jugando con la del charas, en un ratito la pongo!

Thank you very much friends, the idea is a bit to go looking for small details that enhancethe photos,I use to process for almost all Ps5. Well I tried a little of Romeu9 photo, which is a good photo, so not much to do, but from my point of view correct a dominant bit warm, apply a bit of focus, andfocus light on the subject. In the case of the dog was easier because only need to correct a problem of fitting curves and then recovered the photo.
Good to see you Franco, now I'm playing with the charas shot,I put in a little while!

Posted Image

Posted Image

#10 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 02 February 2012 - 10:37 AM

Hmmmm very good idea man!! can't wait to see some of your tips!

A friend gave me his Reflex Canon 60D for the weekend, do you have any good advice too give me to take nice macros, what should i be careful too on settings? I guess setting your camera the right way is first step for magical pictures :D

Hello bro, for good macros you need very good light and lens, and a lot time, maybe I shot 200 in one day and only one or two good, sometimes any good. 60D is very goood camera, when you take we try here! We need knowhat lens u have for the setups. Cheers!

#11 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 02 February 2012 - 11:24 AM

Ok, hash is very difficult to work for the textures, but I think is little bit better...I put the correct color balance, before is two much blue, and clean a bit the piece, and more focus and contrast.

EL hashis es como intentar trabajar piel o pelo, es una textura muy complicada, lo que he hecho en este caso es corregir la dominante azul y limpiar un poco la pieza, también corregir un poco el contraste.

Posted Image

Posted Image

#12 Milmaker

Milmaker

Members

• Member11
  • PipPipPip
  • 477 posts
  • LocationI don't know

Posted 02 February 2012 - 12:36 PM

Muy buenas X,te traigo trabajito jajajaja.El otro día probando macros le hice una foto al ojo de mi mujer (el de la cara,no mal interpretemos jajaja) y lo retoque un poco con el PS para darle mas nitidez y mayor profundidad,utilizando para ello el enfoque suavizado y ajustar los valores hasta que me gusto el acabado.Te dejo el antes y el después,haber que se le puede hacer mas porque yo y el PS hay días que estamos un poco reñidos :P

Posted Image

Posted Image

Saludos fiera

Posted Image

#13 Dust

Dust

Half mod half lion

• Administrators
  • 16,477 posts

Posted 02 February 2012 - 12:53 PM

Amazing shot Milkmaker!

Hey X thanks for your answer, for the 60D it was with a Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS Did some nice pictures, but was hard for very nice maccros like yours, not adapted i believe but still cool ^^

"When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down "happy". They told me I didn't understand the assignment, and I told them they didn't understand life...." John Lennon

#14 Fran.gh

Fran.gh

Staff

• Moderators
  • 1,764 posts

Posted 02 February 2012 - 04:46 PM

Muy bueno, estas hecho un genio con el tema de la fotografia Mr.X saludos y muy bueno el curro con la foto del ojo milkmaker.
Ahora entiendo por que la gente famosa sale siempre bien en las fotos ;)

Really good, you became a genius when it comes to fotography Mr.X saludos and really good job with the picture of the eye milkmaker.
now I understand why the famous people allways look good on pictures.
Fran.
GHSC

Posted Image

#15 Dust

Dust

Half mod half lion

• Administrators
  • 16,477 posts

Posted 02 February 2012 - 05:06 PM

hehe here are the 2pics i'm gonna enter in bud of the month contest. If you wish you can try something on them ;)

Attached File  IMG_2940.JPG   1.91MB   4 downloads

Attached File  IMG_2946.JPG   1.87MB   8 downloads

#16 Fran.gh

Fran.gh

Staff

• Moderators
  • 1,764 posts

Posted 02 February 2012 - 05:31 PM

Nice bud Dust what is it?
Fran.
GHSC

Posted Image

#17 Dust

Dust

Half mod half lion

• Administrators
  • 16,477 posts

Posted 02 February 2012 - 05:50 PM

hola fran ^^

Es Chronic de Bulldog seed

#18 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 03 February 2012 - 08:14 AM

Buenos días familia, muchas gracias Fran, Dust, milmaker! Se hace lo que se puede, ahora me he descargado las nuevas y en un rato vemos si las puede mejorar un poco! Milmaker muy guapo el ojo!

Good morning family!Thanks a lo Fran, Dust, Milmaker! now I´m downloaling the new ones, and later put the process! Dust very gud buds man! difficult to put better!

#19 Mr.X

Mr.X

Abduction +

• Administrators
  • 2,003 posts
  • LocationGliese 581g

Posted 03 February 2012 - 09:20 AM

Muy buenas X,te traigo trabajito jajajaja.El otro día probando macros le hice una foto al ojo de mi mujer (el de la cara,no mal interpretemos jajaja) y lo retoque un poco con el PS para darle mas nitidez y mayor profundidad,utilizando para ello el enfoque suavizado y ajustar los valores hasta que me gusto el acabado.Te dejo el antes y el después,haber que se le puede hacer mas porque yo y el PS hay días que estamos un poco reñidos :P

Posted Image

Posted Image

Saludos fiera

Pues te ha quedado muy bien! Te pongo esta otra opción a ver que te parece aunque como te digo, me parece que el tuyo esta muy bien y difícil de mejorar! Veo que me he comido mucho azul de los ojos, porque ella los tiene azules o verdes grisaceos? Muy bonitos por cierto!

Posted Image

#20 Milmaker

Milmaker

Members

• Member11
  • PipPipPip
  • 477 posts
  • LocationI don't know

Posted 03 February 2012 - 02:28 PM

Pues a mi me mola mas tu opción,es mas natural.

Los tiene verdes grisaceos.

Ya que estamos crees que esto se podria arreglar con el PS?
Esto es todo lo que he conseguido yo:

Antes:

Posted Image

Después:

Posted Image

Le he bajado algo de volumen y la he volteado verticalmente,que te parece?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Un saludo fiera

Posted Image

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users