Jump to content

Nederlands


KwiixZ
 Share

Recommended Posts

hi,

Dat is niet zo erg moeilijk om op te zetten, je zou desnoods ook bij waar je hem gekocht hebt hulp kunnen vragen.

Wat is het probleem eigenlijk ..

De setup is meestal het zelfde, vertel meer dan wil ik je van afstand wel het een en ander verduidelijken.

mvg

Ganja XL

ps op youtube staat ook heel veel informatie, zou daar ook eens kijken.

Link to comment
Share on other sites

Hej, bedankt voor je aanbieding. 

 

Ik zal morgen of vrijdag. een paar foto's laten zien voor 't duidelijker te maken.

 

Groetjes

Hallo kwiixz,

Dat is prima, ik heb zelf ook onderandere tenten gebruikt, al met al makkelijk om in te werken.

Als je tent staat, want dat is niet altijd makkelijk qua instructies lastig zelfs soms, maar met een beetje logisch nadenken kom je een eind.

Ben benieuwd wat je vraag of vragen zijn, ik zal naar eer en geweten antwoorden :pioneersmoke:

groetjes uit een warm spanje !

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgend!!!

 

Ik kan geen foto's plaatsen maar ik zal 't uitleggen.

 

Dus ik heb mijn tent voledig gezet, maar:

 

Winds afzuigkap schede 125 VKO1 190m / h 

Dat heb ik laten vertalen want het is in 't Frans dus ik weet niet of het goed vertaald is

Ik heb deze maar ik weet niet waar ik het moet zetten, want ik heb beneden rechts een gat, aan de achterkant beneden, en boven aan mijn tent.

 

Weet u waar die moet? Of heeft dit geen belang?

 

 

 

Groetjes, KwiixZ

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Als je ervan uitgaat dat de warmte altijd opstijgt dan is het logisch dat je die warme lucht vanaf boveniin afvoerd , dus de afzuiger moet altijd boven in.

De luchtinlaat zit onderin, als het goed is zit er ook een gat onderin je tent.

Hou er rekening mee dat je de periode waarin je je dames laat groeien de afstand naar de dames hoog is zodat ze naar het licht groeien, ze gaanhun best doen om omhoog te gaan en zo groot mogelijk te worden.

Na de veg- voorgroei periode van 18 uur zet je je timer op bloei dus 12 uur licht en 12 uur donker, daarmee zet je je lamp iets lager, mijn stelregel qua afstand is een halve arm lengte, dus van je elleboog tot de toppen van je vingers ..

Afhankelijk van de sterkte van je lamp kan je hiermee een beetje experimenteren maar nooit lager dan die halve armlengte.

Waar je bij de lucht circulatie in je tent ook rekening moet houden is dat door de afzuiging je een soort vacuum in je tent krijgt, als je plantjes te weinig verse lucht krijgt dan zie je het aan het resultaat van je planten... lucht is even belangrijk als licht en voeding dus als ze niet genoeg verse lucht krijgen of je vacuum niet goed werkt dan zou ik ook een kleine blower of wel een ventilator lucht inbreng erbij gaan nemen, zodat het klimaat en de omgeving zo ideaal mogelijk is in je tent.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag, daar zijn we voor op een forum vind ik.

Suc6 ermee en hou ons op de hoogte met foto´s van je vorderingen.

mvg

Ganja XL

Link to comment
Share on other sites

Hi kwiixz,

Dat lijkt me heel verstandig, zodra je plantjes in de bloei gaan zullen ze ook steeds sterker gaan ruiken, naast een afzuiger moet je ook een filter hebben, die je aansluit met slangen aan de afzuiger, een buisventilator met carbon filter is afdoende, afhankelijk van de inhoud van je tent moet je genoeg capaciteit hebben wat lucht inlaat en uitlaat zodat de lucht verhouding ideaal is.

Je doet er ook goed aan om er een ventilator of twee in je tent te zetten, de dames houden van een beetje wind en de lucht circuleert dan goed, ook heel belangrijk.

mocht je meer vragen hebben, help je graag.

suc6

Ganja XL

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo, 

 

Ik ben producten gaan kopen (HESI)

 

Ik heb alles al met water gemengd ( de goede dosis)

 

Maar hoeveel water/product moet geven per dag aan de planten ?

 

5 cl per water/product per plant of ??

Link to comment
Share on other sites

dus je hebt de benodigde producten erbij gekocht, en je vraagt of 5 cl genoeg is per liter, als dat op de verpakking staat dan mag je daar wel van uitgaan.

kan zo niet bekijken ook geen foto´s van je gezien maar als je de pot water geeft zodat er water van onder de pot uitkomt dan kan je ervan uitgaan dat je genoeg gegeven hebt, dit kan je controleren door een paar keer per week je potten op te pakken en zo te voelen of er nog genoeg water in zit.

als het goed is ben je nu in de groeiperiode van 18 uur licht en 6 uur donker, weet je al hoelang je dit wilt en weet je dus al wanneer je naar 12 uur licht en 12 uur donker doet, de bloeiperiode !!

als je de volgende keer wat meer foto+s en info geeft dan is het wat makkelijker te beoordelen van een afstand.

groetjes !

ganja xl

Link to comment
Share on other sites

Hallo, hier watfoto's en vraagjes

 

foto's: 

20150602_191019_2.jpg

WSS Skunk

20150602_191016_1.jpg

20150602_191029_1.jpg

Chocolope

 

20150602_191108_1.jpg

Er staat 70% als je het niet begrijpt

 

20150602_191223_1.jpg

20150602_191320_1.jpg

Producten

 

 

Zo dit zijn de eerste foto's.

 

Nu heb ik een paar vragen:

1* Hoeveel water moet ik per dag geven eigenlijk? Het zijn potten van 9L.

 

2* Hoeveel producten moet ik er aan geven ? Op dat papiertje van HESI zelf staat er elke dag. Maar hoeveel ml,cl moet ik per dag geven ?

 

3* Ik heb al de informatie behalve die van de BOOST (kleine flesje in 't rood). Vanaf wanneer moet ik die gebruiken?

 

 

Al vast bedankt, als je iets niet snapt => zeg het maar en ik probeer het te verduidelijken :).

 

Groetjes kwiixz

Link to comment
Share on other sites

Hey kwiixz

Moet je toch eerst even zeggen dat ik me best verbaaste hoeveel producten je gekocht hebt, en dat terwijl je niet weet hoeveel er per liter van moet worden toegevoegd.

Dat moet toch echt op de flessen staan, of zoek anders even opp de website van de producent, toch het nauwkeurigst, en daarbij heb ik nooit met dit merk gewerkt en zou het ook moeten opzoeken.

dus je hebt klonen of zaden, en in welk type aarde, dat is ook belangrijk om te weten , de reden is dat als je all mix of een zeg maar gevoede aardemix hebt dan hoef je de eerste 5 ,6 weken niets of bijna niks toe te voegen omdat het allemaal al in de aarde zit !

Dan afgaande van je plaatjes, zie ik twee boosters, het onderste product ken ik niet maar lees dat het een soort vitamine is, ik zou even gaan kijken of je op een site van dat merk en dan het specifieke products eigenschappen en gebruik te zoeken, dan weet je meteen alles.

Deze kleintjes hebben voorlopig weinig extra´s nodig, de booster geef je pas ergens in de bloeitijd, maar dat merk je aan je plantjes, een ligt ook aan het type plant, een sativa heeft langer nodig om af te rijpen dan een indica, dus waarneer je nou precies die booster moet geven zal in de loop vam je forum postings wel weer aan bod komen denk ik.

Door een simpele manier kan je zo merken of de plantjes wel of geen water nodig hebben, doormiddel van optillen, voelt de pot nog redelijk zwaar , dan moet je de dag erna weer tillen, als je pot dan lichter is, dan zou je kunnen gaan wateren.

Geld ook andersom, denk je van deze wel maar die niet , dan kan je maar beter dit gevoel volgen, want soms mag je er 1 of een paar best overslaan, overbewateren is zeer slecht voor je wortelgroei, deze kan zelfs tot stilstand komen dus hou je gewoon aan deze stelregels, optillen en te zwaar om te wateren sla dan makkelijk een dag of soms twee of meer over, maar dan wel dagelijks weer even testen of ze alweer aan water toe zijn.

Het water moet je op ongeveer 22 graden proberen te doen, niet te heet maar zeker niet te koud !

Dan gewoon aan de onderkant water gaan geven, je wortelgroei wordt dan supergoed en ze vinden hun weg naar beneden vanzelf wel, om ook een andere reden is het goed omdat je luchtvochtigheid in het begin best wat hoger mag zijn !

Goede verse lucht erin en warmte en oude lucht geregeld verversen, maar je hebt de spullen nu compleet, als je wil plaats eve een foto ben wel nieuwsgierig geworden.

nou ik hoop dat je me snapt, maar zelf op onderzoek uitgaan leert je meer dan af te gaan op informatie die ik ook zou moeten opzoeken en het op die manier zou gaan opzoeken ...vroeg me wel nog af waarom je al die producten gekocht hebt, hebben ze je dat aangepraat vroeg ik me af

Link to comment
Share on other sites

Hallo, Ik ben naar de winkel geweest en heb al de informatie gehad :). Het was een ander persoon en die heeft mij goed geholpen.

zijn zijn al een beetje gegroeid ik ga deze avond fotos plaatsen.

Bedankt en Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hallo,  hier nog wat foto's en vraagjes

 

De grote planten zijn 17 dagen. (Chocolope)

De kleine plantjes zijn 9 dagen. (WSS Skunk)

 

YIeinRW.png

SsJP1cd.png

PPZahBF.png

A1toaMr.png

Nu mijn vraag is=>

 

Mijn onderste blaaderen drogen precies af, is dit normaal ? (foto's hier beneden)

RmFtYye.png

Og056yg.png

0TEPBaS.png

 

 

Groetjes, en al vast bedankt voor jou hulp!

 

KwiixZ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hi, hier Chris666. Het is een beetje stilgevallen hier... Ik overweeg een opstelling met 4 x 55 liter potten van Alien RDWC in combinatie met Led, de Kind Leds van 1000w, 1 lamp boven elke plant. Dus 4 krachtige Ledpanelen in een XL aqua groeisysteem, in een gorillatent van 3 x 3 m. Iemand ervaring met deze spullen?  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...