Jump to content

Idee for strain hunters ( in Dutch)


Trulelu
 Share

Recommended Posts

Eerste J's in de ruimte

Er zijn al mensen, apen, kikkers en muizen naar de ruimte gegaan. Nog nooit is er wiet in de ruimte geweest. Zou het niet leuk zijn moesten jullie de eerste zijn die dit doen? Jullie hoeven geen raket te bouwen zoals Nasa doet maar jullie passen hetzelfde principe toe zoals Redbull deed met Felix Baumgartner. Het ziet er veel makkelijker uit dan het er ziet. Dit is reeds in het verleden al toegepast andere voorwerpen zoals een hamburger, bierblikjes en een speelgoedtreintje.

Wat heb je nodig:

- 1 Gopro camera

- 1 luchtballon gevuld met helium

- 1 gps om nadien de camara terug te vinden

-1 een gepaste locatie om het te lanceren

- een paar Joints

Maar welk voordeel hebben jullie er aan?

Op het toestel dat jullie de ruimte insturen plaatsen jullie de naam en de plaats van jullie coffeeshop. Gedurende heel de video zal dit zichtbaar zijn voor de kijker, hierdoor zal jullie naambekendheid vergroten. Deze naambekendheid zal niet meteen automatisch zich vertalen in een grote verkoop maar op lange termijn kan dit wel.

Iedereen weet wie de eerste man was op de maan zo gaan e er van uit dat elke blower zal (willen) weten wie de eerste joint de ruimte instuurde. De naam van jullie coffeeshop zal voor eeuwig in de geschiedenis van Marihuana staan. Als dit wilt bereiken is het belangrijk dat jullie benadrukken dat jullie DE EERSTE ZIJN.

Publiciteitcampagnes voor coffeeshops komen weinig voor. Een coffeeshop die reclame maakt op Tv zullen we waarschijnlijk helaas nooit zien, dit door de vele regels. Bij youtube vallen deze regels en is er veel meer vrijheid dan op tv en geprinte media.

Als je simpelweg reclame maakt voor je coffeeshop dan zal hier weinig interesse zijn. Een leuke video maken en daar aan je merknaam koppelen is veel effectiever.

het weer:

Het weer is een belangrijke factor bij deze campagne. De beste omstandigheden is een zonnige dag met zo weinig mogelijk wind. De windsnelheid is belangrijk omdat het een grote invloed heeft van de reisweg van de camera. Bij de Redbull actie was de landing 70 km van de lancering, dit is zeer goed maar hier kregen ze dan ook de hulp van professionelen. Bij de eerste hamburger was het een ander verhaal en was de afstand 210 km. Op zich is het geen drama als de camera wordt terug gevonden ver van het lanceerplatform. Het belangrijkste is dat het niet in de zee beland en dat de camera terug gevonden.

Voor het event

In jou eigen community kondig je iets groot aan, je post allemaal mensen die grootste dingen hebben gedaan, Niel Armstorng,.. Zo maak je de mensen nieuwschierig

Tijdens lancering

Je probeert zoveel mogelijk mensen van je community te betrekken bij je lancering. Dit heeft een gunstig effect om de mond aan mond reclame en ook zal dit de lancering veel grooters later lijken moeten er slechts 10 mensen staan

Na het event

Mensen van je community kunnen een joint uit de ruimte winnen, je moet dit doen om ze te belonen.

Je kadert een joint in om te plaatsen in de coffeeshop. Geef hier de nodige aandacht aan want veel toeristen zullen hiervan een foto willen als ze dit zien. Plaats daarom duidelijk de naam en plaats van jullie coffeeshop. Wanneer ze ze deze foto's aan hun vrienden tonen of op facebook zetten dan weet iedereen meteen waar ze deze joint kunnen vinden.

Voordelen:

Meer naambekendheid

Persaandacht

De eerste dus kom je in de geschiedenisboeken

Buzz-effect

Over heel de wereld zal de video bekeken worden

Meer bezoekers in de coffeeshop

Promotie = meer omzet

Niet duur en realiseerbaar

Ik ben een grote fan van Strain Hunters en daarom zijn jullie de eerste waaraan ik dacht toen ik dit uitschreef. Jullie hebben een zeer goed Youtube- kanaal, een video zoals deze is perfect voor jullie!

Ik ben zelf een student Marketing uit Antwerpen en ideetjes bedenken is mijn hobby. Ik wil hier niks voor in de plaats, het is voor mij al een grote eer al jullie dit zouden doen. Tenslotte hebben jullie mij al veel kijkplezier gegeven op Youtube.

Link to comment
Share on other sites

I'm sorry but my english is so bad but I can try to tell the main idee

The first joint in space!

Strainhunters put soms joints in a box on to a balloon, the balloon go to space and wil go back to earth

A gopro cam films everything

We put it on youtube en it generates a lot of buzz on social networks like facebook

It could be a great promotion for strain hunters

More attention for canabis

People can win a joint that went to space

One joint that went to space is put in box and displayed in the coffeeshop

That is a summary of the idee

Grts

Link to comment
Share on other sites

haha yes indeed it is a good idea i had more or less the same idea as i saw a few month ago a lotf of video of those baloons and some of them are pretty cool :)

Thanks for sharing your idea ;)

Link to comment
Share on other sites

It mean a lot to me that you like the idea! I wrote down the idea a few months ago, like you said, when there were some videos with balloons into space.(hamburger, toytrain)

If the Greenhouse would launch the first joint into space it would generate a lot of buzz and word of mounth (wom) on the street. I estimate that 500 000 people are gone to see it on social networks by sharing the video. There is gonne to be also a lot of WOM and I estimate we could reach 200 O00 people. In total this is 700 000 people over all the world

Who wouldn't want to see the first joint into space?

The cost for the launch would be between 1000 and 3000 euros, if we can reach 700 000 people then it would cost between 0,0014 and 0,0042 euro to reach one person. This is a low cost to reach one person, useally it cost between 1 euro and 0,10 euro to reach someone.

I really hope that the Greenhouse gonne to this because they will not regret this and for me it would be perfect for my marketing portofolio ( my first idea that becomes real) because there are really a lot of blowers in the advertising world.

Have nice smoke day

Grts - Trulelu

Link to comment
Share on other sites

hehe well don't know if so many people would see it and best thing would be to find a way to spark it up in the space, THAT would be amazing ;) Who knows perhaps someday they will do it ^^

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I Introduced the idea to someone from Strainhunters, He told me that he would tell it to Franco and Arjan. It has been two weaks and never heard something from him..

My idea was free but if they don't take the afford to contact me back... Pech voor hun..

This thursday I sent the idea to a competitor from Strain Hunters

Grts, M

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...